Életmód

Sportolni jó! - kampány

2012. May. 29. , by www.sportolnijo.hu
Sportolni jó! - kampány

Már most az olimpia lázában ég az ország, és a legtöbben közben elfelejtik, hogy mi magunk is hétköznapi bajnokok vagyunk. Pedig nem is kell sokat tennünk ahhoz, hogy egészségesebbnek és vidámabbnak érezzük magunkat. A Médiaunió Alapítvány ezért idén a sportolás fontosságára hívja fel a figyelmet.

STOP Só

2012. May. 18. , by Dr Klujber Valéria a www.stopso.eu honlap alapján
STOP Só

Szereted a virslit, a chipszeket és a ketchupot?
Szüleidnek magas a vérnyomása?
Tegyél valamit, hogy elkerüld az életen át tartó gyógyszerszedést!

Jól-lét és Egész-ség Kamaszkorban

2012. May. 04. , by Kovács Réka és Kiss Éva
Jól-lét és Egész-ség Kamaszkorban

Mennyivel vidámabban ébred reggel az ember, ha egy hétköznap kicsit más, mint a többi! Suli helyett, az Országos Gyermekegészségügyi Intézet által szervezett egészségnapon résztvevő kamaszok érdekes programokkal teli, szórakoztató, mozgalmas, színes forgatagban ismerkedhettek behatóbban az egészséges életmód alapelveivel.

Nem betegség – hajlam!

2012. April. 23. , by Dr. Klujber Valéria
Nem betegség – hajlam!

A legtöbb betegség, amiben megbetegszünk és meghalunk a civilizált világban valamilyen genetikai hajlam alapján alakul ki.
Akkor miért van az, hogy a családokon belül sem mindig kiszámíthatóan jelentkezik? Erről a gének kombinálódásán kívül az eltérő életmód tehet. Hogy kell ezt érteni?

Két TIPIKUS kamasz hétköznapjai

2012. April. 17. , by Zsiros Emese

piciMegmutatjuk, hogy a statisztika szerint mit csinál egy kilencedikes fiú és egy ötödikes lány.Te milyen vagy ehhez képest?

Alvás

2012. March. 23. , by Dr. Klujber Valéria

piciA legtöbb kamasznak 8-9 óra éjszakai alvásra van szüksége. Ez elengedhetetlen ahhoz, hogy a napi feladatokat (tanulás, sport stb) el tudd végezni.
Sajnos a legtöbben nem alszanak ennyit.

A tizenévesek 60 százaléka naponta internetezik

2012. March. 13. , by külső forrás

piciEgy olyan kutatás eredményeit mutatjuk be, amiből a 9-16 évesek internetezéssel kapcsolatos szokásait ismerhetitek meg. Így elhelyezhetitek magatokat az átlaghoz képest.

Tavaszi tippek

2012. March. 12. , by Bolgár Fanni

piciItt a tavasz.
Ebben a cikkben tippeket kaphattok a tavaszi megújuláshoz.
Ballonkabát, balerinacipő, átalakulás, mozgás, egészség.
Ezek a témák 

Haj

2012. March. 05. , by Dr. Klujber Valéria

piciMindannyiunknak kb. 100ezer hajszála van. A szőkéknek általában több, mint a barnáknak vagy feketéknek.
A hajszálak élettartama 2-4 év. Persze minden szál a maga életciklusában növekszik, de valamennyi mindig hullik

Aki lassan eszik

2012. February. 20. , by Henter Izabella

picielőbb jóllakik

Tudtad? Ha elkezdesz enni, többek között emelkedik a vércukrod és a zsírszövetekből felszabadul egy leptin* nevű hormon is. Hatása lassú, legalább 15 percre van szüksége ahhoz, hogy az agyban jelezze jóllaktál, elég volt.

Stressz

2012. February. 20. , by Kovács Réka

piciA test és a környezet kapcsolata régóta foglalkoztatja a tudósokat. Az 1900-as évek első felében azonban egy kiemelkedően fontos felismerést tett egy magyar tudós, Selye János.

Energiaital túladagolás

2012. February. 16. , by külső forrás: ÁNTSZ

piciA 18 év alatti fiatalok, gyermekek esetében, valamint azoknál, akik nem szoktak a koffein tartalmú italok fogyasztásához, a túladagolás akár halálhoz is vezethet, ezért különösen aggasztó, hogy a rosszullétről beszámoló személyek 77 százaléka 18 év alatti fiatal

Az éltető napfény

2012. February. 02. , by Dr. Klujber Valéria

piciUgye mindenki hallott (esetleg tanult) már a D-vitaminról, ami napfény hatására keletkezik a bőrünkben. Napfény nélkül szinte biztosan nem jutunk elegendő D-vitaminhoz. 

Epigenetika

2011. December. 12. , by MDOSZ, hírlevél

piciNe ijedjetek meg a címtől. 
Kiderült, hogy amit a genetikáról eddig tanultunk, az nem is úgy van. Lehet, hogy a „szerzett” tulajdonságok öröklődnek?

Tartás

2011. December. 08. , by Dr. Klujber Valéria

piciItt a szalagavatók időszaka. Mindenki táncot tanul, ruhát próbál. Elég sok bemutatót láttam már, szeretném veletek megosztani azt, ami nem tetszett és könnyen lehet rajta változtatni.