» Életmód

Negatív fogyókúra

2013. January. 23. , by Henter Izabella

Mindenki a túlsúlyról, ducikról, hájakról, panaszkodik és igyekszik minél inkább követni a saját maga által elképzelt vagy mások diktálta ideált, ami gyakorta hamis. Ugyanakkor csak ritkán fordul a figyelem, együttérzés, törődés a nádszálkisasszonyok, Cérna Petik vagy magukat soványnak, gebének látók felé.

Dietetikusként többször találkozom én is túlsúlyosakkal, akik közül egy idősebb hölgy mesélte, hogy egy súlyos műtétet kövezően nagyon lefogyott, legyengült. Azt a tanácsot kapta, hogy éjjelenként keljen fel és egyen meg egy-egy darab szalonnát. Ez „olyan jól sikerült”, hogy most az elhízás szinte valamennyi lehetséges következményével küzd. (Cukorbetegség, magas vérnyomás, szív érrendszeri, izületi panaszok)

Huszonéves lány keresett fel nemrégiben, aki lelki válság miatt sokat veszített normál súlyából és erőnlétéből. A hozzátartozók édesség és csoki kúrára fogták, így nem annyira a súly, mint a hája nőtt, ami nem javított közérzetén.

A negatív fogyókúra, a hízókúra, más néven roborálás (erősítés) életmódot jelent, ami kiegyensúlyozott energia- és fehérjedús étrenddel, egyénre szabott fizikai aktivitással és a pszichés állapot karbantartásával jár.

Íme, egy három napos mintaétrend

Reggeli

Tízórai

Ebéd

Uzsonna

Vacsora

Tej, vaj, barna kenyér sonka, sajt, sav.káposzta

Fizikai aktivitás

Óriás Túró Rudi

alma

Brokkolikrémleves, grillcsirke, zöldséges rizs, cékla

muffin

Kefir, tönkölybúzás kenyér, tökmagolajjal,

körte


Fizikai aktivitás

Virsli baconnal, sajttal töltve, bakonyi barna kenyér, 100% gyümölcslé

Natúr gabona pehelymix, tej, aszalt gyümölcs, olajos mag

Fizikai aktivitás

Körözöttel töltött z. paprika, korpás zsemle, capuccino

Zöldséges bableves, császármorzsa, gyümölcssaláta

Hideg sült

szendvics, saláta levéllel, limonádé


Fizikai aktivitás

Franciasaláta

párolt csirkemell

túrós pite

Nyugtató teakeverék

Halkrém barna kenyér, pritamin paprika, tejeskávé

Natur probiotikus joghurt, gyümölccsel magvas kifli

Fizikai aktivitás

Gomba leves

Rakott tök,

Gratin mártás,

diós linzer

Almás, sonkás, sajtos, snidling melegszendvics

ásványvíz



Fizikai aktivitás

Zöldséges gépsonkás omlett, barna kenyér

turmix



A napi 1,5-2 liter folyadékot se feledd! Jó étvágyat!

nagy

Hozzászólások (0)

A témához csak regisztrált és bejelentkezett látogatók szólhatnak hozzá!

Regisztráció

Írj egy hozzászólást

Kérlek, jelentkezz be hozzászólás írásához.